Praksa je pokazala da iako ne zaostajemo za evropskim prosjekom po pitanju kvalitete goriva, te većina goriva dolazi sa istog izvora u BiH, ipak se od trgovca do trgovca gorivo razlikuje. Razloga za to ima na pretek, a najčešći je miješanje goriova u skladištima sa određenim aditivima kako bi se popravio kvalitet.
Goriva lošije kvalitete itekako utiču na vijek trajanja motora. Prvo sa lošim gorivom strada pumpa goriva koja je obično potpljena u rezervoar. Zadatak goriva je da hladi pumpu, a ako je ono loše blendirano i ima veći stepen zagrijavanja, onda slabije hladi pumpu. Potom, loše gorivo utiče na protok pumpe pa može doći do začepljenja pumpe ili nekog od vodnih crijeva. Sljedeći na udaru je filter goriva. Logično je da su goriva prljava i da u sebi sadrže različite čestice. Upravo zato postoje filteri goriva koji ne dozvoljavaju prodor prljavštine i čestica u motor. Ako je gorivo manjeg kvaliteta onda je filter brže strada i skraćuje mu se vijek trajanja zbog oštećenja unutrašnjih stijenki. Nakon filtera gorivo stiže do pumpe visokog pritiska. Ono što je prošlo kroz loš filter stiđe do pumpe visokog pritiska nakon čega se javljaju značajna i skupa oštećenja same pupme i njenih mehanizama. Naročito je ovo prisutno kod novijih vozila gjde pumpe visokog pritiska rade pri izuzetno visokom pritisku gdje se dostiže i do 2000 bara. U takvim uslovima i najsitnije čestice mogu dovesti do ogromnih oštećenja.
Oštećenja usljed nekvalitete goriva nisu pošteđeni ni brojni senzori, prvenstveno na comon-rail sistemu, koji se prije svega zaprljaju, no ovaj problem se može riješiti dekarbonizacijom sistema sagorijevanja vozila. Puno skuplji i češći kvarovi se ipak dešavaju na diznama, odnsono injektorima. Ako senzori ne mjere kako treba odmah je ubrizgavanje loše pa motor nema dobru smjesu i nema sagorijevanje koje proizvodi snagu. Oštećenja na diznama su također prisutna, a pošto i one ubrizugavaju gorivo pod visokim pritiskom izuzetno su osjetljive i podložne oštećenjima zbog lošeg goriva.
Da bi se izbjegli brojni kvarovi, a ima još mnogo i onih sitnijih koji nisu pobrojani poput oštećenja crijeva, dihtunga i stijenki motora, struka preporučuje sipanje kvalitetnijeg goriva. Kvalitet goriva potvrđuju certifikati dodijeljeni proizvođačima i trgovcima. Ovakva goriva su obično skuplja za 5-10 feninga, ali postoji uvriježeno vjerovanje kako se sa tom razlikom štedi na skupim popravkama koje bivaju uzrokovane gorivima loše kvalitete.