Koliko vam se puta desilo da vozite na rezervi? Vožnja sa malom količinom goriva u motoru
isprva ne zvuči opasno ili prijeteće po automobil. Obično kada se upali signalna lampica vozila
mogu preći određenu kilometražu prije nego se rezervoar potpuno isprazni. Kod novijih vozila
osim signalne lampice obično je ponuđen i preostali domet sa raspoloživom količinom goriva, a
kada sistem pokaže 0km u većini slučajeva se može preći još 50-tak kilometara prije nego
stvarno nestane goriva u sistemu. No, ne treba se s ovim zavaravati i igrati.
Voziti na rezervi nije preporučljivo, bez obzira o kojoj vrsti pogonskog goriva se radilo i bez
obzira koliko auto bilo staro. Razlog tome je što se u rezervoaru najčešće nalazi pumpa goriva.
Ona je uronjena u gorivo koje osim pogona motora ima zadatak da podmazuje i hladi pumpu u
rezervoaru. Nižim nivoom goriva pumpa se brže zagrijava, a to može dovesti do ozbiljnih
oštećenja. Također, nečistoće goriva se talože na dnu rezervoara i one u slučaju da nema
dovoljno goriva u motoru mogu proći do vitalnih dijelova motora, čak i mimo filtera goriva, a to
znači garantovana šteta na diznama, ventilima, pumpi visokog pritiska, filteru i slično. Potpuni
nestanak goriva u motoru ne mora značiti nužno štetu, ali vuče određene posljedice. Kod nekih,
pogotovo starijih vozila, sve se svede na princip „naspi goriva i nastavi voziti“, međutim kod
novijih vozila nije baš tako jednostavno jer savremeni motori su zatvoreni sistemi i kada se takav
sistem prekine treba vremena da se on opet zatvori. U tom slučaju se kod dizelaša može desiti da
neće upaliti na prvo verglanje, da se vremenom jave vibracije u motoru i nepravilan rad i slično.
Automobili koji nemaju pumpu u rezervoaru imaju mnogo veći problem u slučaju nestanka
goriva jer se motori u tom slučaju pumpa goriva na motoru pati da povučće gorivo iz
rezerovara, a zabilježeni su neki slučajevi gdje se bez servisa nije mogao pokrenuti motor.
Nedostatak pritiska gorva usljed nestanka goriva znači i pad pritiska goriva, a to u
elektroničkom smislu znači paljenje greške motora, što znači – pravac servis.
Kod električnih automobila priča je nešto drugačija, ali se u suštini ne razlikuje mnogo od priče
sa benzincima i dizlašima. Ako nestane struje vozilo treba priključiti, napuniti i nastaviti voziti,
no gdje ga napuniti ukoliko u momentu nestanka energije niste pored izvora struje. Ukoliko
toliko ispraznite bateriju da vozilo ne može više mrdnuti to neće oštetiti automobil, bar ne ako se
jednom desi. Ukoliko se takve stvari učestalo dešavaju onda su mogući ozbiljni kvarovi na
izuzetno skupom baterijskom sklopu, ali vjerujemo kako oni kojima jednom nestane struje, neće
im više nikada na um pasti da si to priušte…